tiistai 7. helmikuuta 2017

Suomen Urheiluhierontakeskus on taitoluistelun MM2017-kilpailun virallinen kehonhuoltokumppani

Urheiluhierontakeskus on mukana taitoluistelun MM-kilpailun kumppanina. Taitoluistelun MM2017-kilpailu ja SUHK tekevät yhteistyötä maalis-huhtikuun vaiheessa käytävissä MM-kilpailuissa. Maailmanmestaruuksista luistellaan 29.3.-2.4.2017 Hartwall Arenassa, kun Suomi isännöi historian kolmansia taitoluistelun MM-kilpailuja.

Suomen Urheiluhierontakeskus on vuonna 2005 perustettu yritys, joka tarjoaa laadukasta urheiluhierontaa, fysioterapiaa, osteopatiaa ja personal training -palvelua. Hoitoprosessi perustuu saumattomaan yhteistyöhön kaikkien hyvinvoinnin ammattilaisten välillä.

-Suomen Urheiluhierontakeskukselle on upeaa olla mukana toteuttamassa kansainvälistä, isoa tapahtumaa. Kumppanuus palvelee varmasti kaikkia osapuolia, sanoo SUHK:n toimitusjohtaja Petter Meyer.

Taitoluistelun MM-kilpailu on Suomi100-juhlavuoden merkittävin urheilutapahtuma pääkaupunkiseudulla. SUHK tuo omat fysioterapeutit MM-tapahtumaan ja omalta osaltaan auttaa siinä, että Helsingissä nähdään maailman parasta taitoluistelua. Suomen Urheiluhierontakeskuksen fysioterapeutit ovat kilpailijoiden käytössä koko kisaviikon.

-On upeaa saada tapahtumaan oma kehonhuoltokumppani, joka pitää huoltSuomen a urheilijoiden kilpailuvireestä ja auttaa heitä näyttämään Helsingissä parastaan. Suomen Urheiluhierontakeskuksen kanssa solmittu kumppanuus on tärkeä lisä tapahtumaamme, kertoo MM2017-kilpailun pääsihteeri Henri Nordenswan.





Viisipäiväisellä tapahtumalla on huima medianäkyvyys; MM-kilpailuihin saapuu arviolta 400 lehdistön edustajaa ja television äärellä jännittää yhteensä noin 300 miljoonaa katsojaa. Kilpailuun osallistuu lähes 200 urheilijaa noin 40 maasta.




keskiviikko 28. syyskuuta 2016

Haaveista totta


Vuosi 2016 on siirtynyt syksyn puolelle ja paljon on taas ehtinyt tapahtua vuoden aikana. Päällimmäisenä mieleeni tulee yhden suuren haaveen toteutuminen noin parisen viikkoa sitten. Olen yrittänyt 11 vuoden aikana rakentaa eri urheiluseurojen kanssa yhteistyötä, jossa kaiken edelle menisi itse urheilija. Tällaisen yhteistyön rakentaminen on poikkeuksetta kaatunut oikeastaan seuraavaan lauseeseen: "Tottakai olemme kiinnostuneita tarjoamastasi lihashuollosta ja ehdottomasti otamme sen. Me emme kyllä valitettavasti pysty siitä mitään maksamaan"

En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että pelaajille ollaan valmiita maksamaan merkittäviä kuukausipalkkoja, mutta heidän työkaluistaan ei pidetä huolta. Otetaan esimerkki IT-puolelta. Löydämme yritykseemme todellisen IT-velhon, joka ratkaisee kaikki ongelmat ja tietokoneeksi tarjoamme IBM 286:n vga-näytöllä sekä pätkivällä nettiyhteydellä. Maksamme hänelle kovaa palkkaa, mutta koskaan emme saa hänestä kaikkea irti. 

Juuri julkaistu yhteistyö Espoo Unitedin kanssa mahdollistaa minun pitkäaikaisen haaveeni. Vihdoin olen löytänyt seuran ja ennenkaikkea ihmisen sen takana, joka ymmärtää lihashuollon tärkeyden niin seuralle kuin myös pelaajalle itselleen. Mikä hienointa, nyt teistä jokaisella on mahdollisuus päästä hoidettavaksi Metro Areenalle niiden terveydenhoitoalan ammatilaisten luokse, jotka pitävät huolta myös ammattiurheilijoista. 

Yrityksemme "ensimmäinen" toimipaikka kokee myös muutoksia. Suomenojan toimipaikka nimittäin muuttaa myös uusiin tiloihin. Tällä kertaa muuttomatka on onneksi erittäin lyhyt, sillä uusi toimipaikka sijaitsee samassa osoitteessa, mutta Suomalaistentien puolella.


Toivotan teille kaikille oikein hyvää syksyn jatkoa!!! 

Terveisin Jari Antikainen

maanantai 26. syyskuuta 2016

Tutustu tiimiimme: Jukka Matinen

Jukka Matinen on tunnettu nimi suomalaisen urheilukansan piirissä. Entinen ammattikoripalloilija toimi pitkään maajoukkueen tukipilarina. Uran loppuvaiheessa Jukka suoritti naprapatian tutkinnon ja onkin ensimmäinen SUHKissa toimiva naprapaatti. Alla Jukka kertoo itsestään ja taustoistaan hieman lisää!
Koripalloammattilaisesta naprapaatiksi
20 vuotta koripallon ammattilaiskenttiä pelannut Jukka Matinen päätti uransa vuoteen 2015.Matinen pelasi urallaan Suomessa ja Saksassa. Saavutuksina mm. 4 Suomen mestaruutta, 3 Suomen cupin voittoa, Saksan Bundesliigan mestaruus ja 91 maaottelua. 
Koripallouran aikana syntyneet erilaiset vammat herättivät Matisen mielenkiinnon kehon toimintaa ja vammoista kuntoutumista kohtaan. Samalla syntyi merkittävä kokemuspohja erilaisista hoitomuodoista ja siitä, millainen on onnistunut hoitokäynti asiakkaan näkökulmasta katsottuna. Uran viimeisten vuosien aikana Kotkassa tarjoutui mahdollisuus opiskella naprapatiaa peliuran ohella. Matinen valmistui naprapaatiksi keväällä 2016.
Tällä hetkellä Matinen työskentelee Suomen Urheiluhierontakeskuksessa, pitää vastaanottoaan Töölö Gymillä sekä toimii Espoo Unitedin naprapaattina. Ennen nykyistä työpaikkaansa Matinen työskenteli mm. nuorten koripallomaajoukkueiden parissa, pääkaupunkiseudun urheiluakatemiassa sekä Helsingin kaupunginteatterissa.
Ajanvaraukseen pääsee täältä: Suhk.fi ajanvaraus metro areena . 
Tervetuloa!

SUHK Suomenoja muuttaa uusiin toimitiloihin!



Suomenojan toimipiste muuttaa 26.9. uusiin toimitiloihin. Tilat sijaitsevat samassa kiinteistössä kuin aikaisemminkin, mutta sisäänkäynti on Suomalaistentien puolella.
Suomenoja avasi ovensa v. 2008 ja on näin SUHKin nykyisistä pisteistä vanhin. Uusi tila on SUHKin brändikuvan mukainen ja kokeekin melkoisen muodonmuutoksen. Työntekijät pysyvät sen sijaan tietysti samoina; mukana on ihmisiä jotka ovat olleet SUHKissa alusta asti!
Suomenojan ajanvaraukseen pääsee täältä: Ajanvaraus Suomenoja . Tervetuloa uudistuneeseen SUHK Suomenojaan!

Uusi toimipiste SUHK Metro Areena avaa ovensa!

Espoo United yhteistyön myötä SUHK avasi viime viikolla uuden toimipisteen Metro Areenalle. Toimipiste sijaitsee hallin etupuolella ja parkkipaikkoja on lähettyvillä runsaasti. Osoite on Urheilupuistontie 3.
Alkuun pisteessä toimivat fysioterapeutti Tero Tolvanen, naprapaatti Jukka Matinen ja urheiluhieroja/PT Henri Filppula. Tolvanen on toiminut pitkään ammattiurheilun parissa ja tämän kauden aikana hän toimii Espoo Unitedin edustusjoukkueen fysioterapeuttina.
Jukka Matinen toimii SUHKin vastaanoton lisäksi tiukasti Espoo Unitedin koripallopuolella sekä naisten että miesten edustusjoukkueissa. Matisen myötä SUHKilla on tarjottavana nyt myös naprapatiaa uutena palveluna.
Vaikka toimipistessä onkin vahvasti urheilu esillä, on piste avoinna kaikille SUHKin asiakkaille. Toivotamme teidät sydämellisesti tervetulleeksi uuteen Metro Areenan toimipisteeseen!

Ajanvaraus normaalisti osoitteessa: suhk.fi ajanvaraus merto areena .

ESPOO UNITED JA SUHK LAAJAAN YHTEISTYÖHÖN

Suomen urheiluhierontakeskus vastaa jatkossa Espoo Unitedin kaikkien edustusjoukkueiden lihashuollosta ja fysioterapiasta. Kattava yhteistyö mahdollistaa muun muassa urheiluhieronta-palveluiden laajamittaisen käytön lajista riippumatta

 
Espoo Unitedin kanssa tulee työskentelemään 16 hengen Sportti-tiimi. Tiimiin sisältyy urheiluhierojia, urheilufysioterapeutteja, naprapaatteja ja osteopaatteja. Eri alan osaajien yhteistyö mahdollistaa urheilijoiden parhaan mahdollisen hoidon.
SUHK on kehittänyt Espoo Unitedin urheilijoille ohjelman, joka perustuu vammojen ennaltaehkäisyyn. Urheilijat kartoitetaan kauden alussa ja heidän kehon toimintaa seurataan läpi kauden, säännöllisten urheiluhieronta käyntien avulla. Näin ollen pyritään vaikuttamaan mahdollisiin kiputiloihin ennen niiden syntymistä.
Suomen urheiluhierontakeskuksella on toimipisteitä ympäri pääkaupunkiseutua. Yhteistyö mahdollistaa Unitedin urheilijoille kaikkien pisteiden käytön ja näin palvelun saatavuus helpottuu.
Suomen urheiluhierontakeskuksen ja Espoo Unitedin yhteistyö laajentuu myös Metro Areenalle avattavaan uuteen toimipisteeseen. Syyskuun aikana aukeavaa toimipistettä käyttävät pääasiallisesti Espoo Unitedin urheilijat, mutta SUHK avaa ovensa myös muille käyttäjille, kuten junioreille, heidän vanhemmilleen tai muille hoitoa tarvitseville.
Espoo Unitedin ja Suomen urheiluhierontakeskuksen kattava yhteistyö mahdollistaa esimerkiksi jokaisen pelaajan lihashuollon hoidon välittömästi tarpeen vaatiessa. 16 terveysalan ammattilaista tekevät yhteistyötä toistensa ja pelaajien kanssa, mahdollistaen jokaiselle urheilijalle yksilöllisen hoitosuunnitelman.
”Olemme olleet pidemmän aikaa mukana tukemassa espoolaista urheilua ja olemme innoissamme yhteistyöstä Espoo Unitedin kanssa. On hienoa olla mukana luomassa urheilijoille parhaita mahdollisia olosuhteita menestyä”, kommentoi Suomen Urheiluhierontakeskuksen toimitusjohtaja Jari Antikainen.
Espoo Unitedin Jussi Salonoja on myös tyytyväinen yhteistyöstä.

 ”Olemme alusta asti pyrkineet luomaan urheilijoillemme huippu-olosuhteet ja yhteistyö SUHK:in kanssa edistää sitä. Haluamme panostaa urheilijoidemme kokonaisvaltaiseen terveyteen ja SUHK:in ammattimainen toiminta edesauttaa sitä”. 

torstai 28. huhtikuuta 2016

Raskausajan treeni

Kuntosalilla käyminen raskaus aikana on hyvä treenimuoto pitää lihaskuntoa yllä. Raskausaikana hormonaaliset muutokset löysyttävät rakenteita kehossa ja tämän vuoksi liikkeet kannattaa valita tiettyjen periaatteiden mukaan.
 
Muistisäännöt:
 
- Vältä jalkaprässejä ja kyykkyjä kovilla painoilla. Nämä liikkeet lisäävät painetta vatsaontelossa ja löysyttävät tukilihaksia, josta voi jäädä jopa pysyvää virtsankarkailua raskauden jälkeen. Reisille hyviä liikkeitä ovat mm. Polven ojennus ja -koukistus laitteessa.
 
- Selinmakuulla tehtävät liikkeet aiheuttavat usein pahoinvointisuutta ja näitä kannattaa välttää raskauden edetessä.
 
- Pidä syke treenin aikana pääsääntöisesti alle 150. Syke pysyy paremmin kurissa, kun treenaat liikkeet paikkaharjoitteluna ilman kikkailuja monen liikkeen supersarjojen tai kiertoharjoitteiden kanssa.
 
- Vältä pitkäkestoisia harjoituksia. Hyvä treeni-aika on n.30-45min. Verenkierron siirtyessä treenattaville alueille, se on aina jonkin verran pois istukan verenkierrosta mikä ei pitkään jatkuessaan ole hyvä.
 
Harjoittele esimerkiksi näin:
 
-2-3 sarjaa
-8-12 toistoa/liike
-palautus sarjojen välissä n.45s.
 
 
 1. Kick back, Ojentajat yhdellä kädellä.
 
 2. Yhden käden kulmasoutu etunojassa.
 
3.  Pystypunnerrus istuen.
 
4.  Hauiskääntö vuorokäsin.
 
5. Pystysoutu suorin käsin eteen, "Vauvan hyppyytys".

 6. Alatalja köydellä. 
 
Köydellä saat tehtyä liikkeen pidemmälle vatsan kasvaessa.
 

7. Rintalihas ristikkäistaljassa.
 
 8. Poikittaisen vatsalihaksen aktivointi nelinkontin.
 
Pidä jännitys lantionpohjan lihaksissa ja syvissä vatsalihaksissa samalla kun nostat polvet aavistuksen irti maasta, pidä muutama sekunti ja laske polvet lattiaan. Rentouta lantionpohja myös välissä.
 
 9. Pakarajännitys jalkasuorassa.
 
10.  Pakarajännitys jalka koukussa.
 
 11. Askelkyykky omalla painolla.

Tee askelkyykkyjä vain, jos olet varma hyvistä linjauksista ja painopisteestä liikkeen aikana.  Mikäli teet askelkyykkyä tasaisesti koko raskauden ajan, lisäpaino vatsassa ei säikäytä reisi- ja pakaralihaksia yhtäkkiä.
 
12. Pohjenostot.
 
Myös pohjenostoissa vastukseksi riittää tasaisesti nouseva oma paino.
 
 
Raskausajan kuntosalitreeni:
 
1. Kick back, ojentajat yhdellä kädellä.
2. Yhden käden kulmasoutu etunojassa.
3. Pystypunnerrus istuen.
4. Hauiskääntö vuorokäsin.
5. Pystysoutu suorin käsin eteen "vauvan hyppyytys"
6. Alatalja köydellä.
7. Rintalihas ristikkäistaljassa.
8. Poikittaisen vatsalihaksen aktivointi nelin kontin.
9. Pakarajännitys jalka suorassa.
10. Pakarajännitys jalka koukussa.
11. Askelkyykky omalla painolla.
12. Pohjenostot.
 
 
Mikäli treenistä tulee ajallisesti liian pitkä, voit hyvin jakaa liikkeet kahdelle eri treenipäivälle. Raskausaikana tavoitteena on ennen kaikkea jo saavutetun lihaskunnon ylläpito, ei niinkään ennätysten rikkominen. Kuuntele kehoasi ja voimatasojasi, jokainen treenipäivä on erilainen ja välillä voit tarvita viikkojenkin taukoja.
 
Treeni-iloa =)
 
Terhi Antikainen, lapset 6v. & 4v. & RV37
 
Fysioterapeutti
Urheiluhieroja
FAF Personal Trainer
Suomen Urheiluhierontakeskus, SUHK Oy